سايت تفريحي و سرگرمي
بهترين سايت سرگرمي و تفريحي
 
sparrow story حكايت نصيحت هاي جالب گنجشك به مرد دمشي

نصيحت هاي جالب گنجشك به مرد دمشي

حكايت 3 پند گنجشك

حكايت كرده اند كه مردى در بازار دمشق، گنجشكى زيبا، به يك درهم خريد تا به منزل آورد و فرزندانش با آن بازى كنند. در بين راه، گنجشك به سخن آمد و به مرد گفت:« در من سودي براى تو نيست. درصورتي كه مرا ازاد كنى، تو را سه پند مى گويم كه هر يك، مانند گنجى است. دو پند را وقتى در دست تو اسيرم مى گويم و نصيحت سوم را، وقتى آزادم كردى و بر شاخ درختى نشستم، مى گويم. مرد با خود انديشيد كه سه پند از پرنده اى كه همه جا را ديده و همه چيز را از بالا نگريسته است، به يك درهم مى ارزد. پذيرفت و به گنجشك گفت: پندهايت را بگو.


گنجشك گفت: پند نخست آن است كه درصورتي كه نعمتى را از كف دادى، اندوه مخور و ناراحت مباش براي اين كه درصورتي كه آن نعمت، حقيقتاً و دائماً از آن تو بود، هيچگاه زائل نمى شد. ديگر آن كه درصورتي كه كسى با تو سخن محال و غير ممكن گفت به آن سخن اصلاً توجه نكن و از آن درگذر.


مرد، وقتي اين دو موعظه را شنيد، گنجشك را ازاد كرد. پرنده كوچك پر كشيد و بر درختى نشست. زيرا خود را ازاد و رها مشاهده كرد، خنده اى كرد. مرد گفت: پند سوم را بگو!


گنجشك گفت: پند چيست! ؟ اى مرد ساده، ضرر كردى. در شكم من دو گوهر است كه هر يك بيست مثقال وزن دارد. تو را فريفتم تا از دستت آزاد شوم. درصورتي كه مى دانستى كه چه گوهرهايى پيش من است به هيچگاه  مرا آزاد نمى كردى.


مرد، از شدت غضب و حسرت، نمى دانست كه چه كند. دست بر دست مى ماليد و گنجشك را فحش مى داد. يك دفعه رو به گنجشك كرد و گفت: حال كه مرا از آن گوهرها محروم كردى، اقلاً آخرين پندت را بگو.

 


گنجشك خاطرنشان كرد:« مرد احمق! با تو گفتم كه درصورتي كه نعمتى را از كف دادى، ناراحتي نشو، ولي اكنون تو غمگينى كه چرا مرا از دست داده اى. همچنين گفتم كه سخن محال و غير ممكن را نپذير ولي تو هم اكنون پذيرفتى كه در شكم من گوهرهايى است كه چهل مثقال وزن دارد. آخر من خود چند مثقالم كه چهل مثقال گوهر با خود حمل كنم! ؟ پس تو سزاوار آن دو موعظه نبودى و نصيحت سوم را هم با تو نمى گويم كه قدر آن نخواهى دانست. اين را گفت و در هوا ناپديد شد.

 منبع: robeka.ir
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۷:۲۹ ] [ علي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی